Velkommen i Odder Svømmeklub

Odder Svømmeklubs trænere, bestyrelse og ansatte vil gerne byde dig velkommen. Vi håber, at du får en masse gode og sjove oplevelser sammen med os i svømmehallen.

I Odder Svømmeklub vil vi gerne skabe de bedste rammer for, at du får den bedst mulige oplevelse i svømmehallen. Derfor bedes du læse disse informationer som indeholder en række retningslinjer omkring hygiejne, sikkerhed, fotografering og kulturen i svømmehallen.

Om OS

Odder Svømmeklub vægter trivsel højt og ønsker, at medlemmerne får en masse positive vandoplevelser. Derfor tilbyder vi en bred vifte af hold, som appellerer til de fleste. Vi ønsker også at gøre en stor indsats for at skabe kammeratskab og klubånd f.eks. gennem arrangementer for medlemmerne. Svømmeklubben er altid åben for nye idéer, der kan bidrage til positive oplevelser for vores mange medlemmer.

Hygiejne

For at opretholde bedst mulig hygiejne i vandet er det vigtigt at vaske sig grundigt med sæbe og uden badetøj. Du kan være med til at sørge for, at dit barn får gode badevaner fra starten af ved at lære barnet hvordan man vasker sig grundigt. Babyer skal altid være iført en badeble. Af hygiejnemæssige årsager bør smykker og sminke tages af inden svømningen.

For at sikre mest muligt plads i omklædningsrummet bør du tidligst påbegynde omklædningen 15 minutter før svømmeholdet starter. Ved ophold i omklædningsrummet foretrækker vi, at forældre har bare fødder eller badesandaler på.

Der er to omklædningsrum i hallen, et for herrer og et for damer. Børn må klæde om med en voksen i det modsatte køns omklædningsrum til og med 6 år. Herefter skal barnet benytte sit eget køns omklædningsrum. For at låse omklædningsskab, skal der bruges en 20'er, som ved behov kan hæves ved Spektrums personale. Det er ikke tilladt at spise i omklædningen. Her henviser vi til fællesrummet ved indgangen.

Sikkerhed

Vi ønsker at skabe nogle gode sikkerhedsforanstaltninger og mindske risikoen for ulykker. Af denne grund er det vigtigt, at dit barn lærer, at det ikke er ikke tilladt at løbe, gå med svømmefødder på og have tyggegummi i svømmehallen. Derudover bør ophold i saunaen kun foregå kortvarigt, hvis der ikke er en voksen til stede.

Vi vil ligeledes opfordre vores medlemmer til ikke at opholde sig på rampen i varmtvandsbassinet medmindre man deltager på det igangværende hold.

Sikkerhed er naturligvis topprioritet for OS, hvorfor alle trænere har bestået bassin- eller underviserprøven fra SvømDanmark. Vi har fokus på igangværende hold/medlemmer. Derfor kan man ikke benytte bassinområder, før ens undervisning starter og træneren har budt velkommen.

Fotografering & elektronik

Ønsker du at tage et billede i svømmehallen, bedes du henvende dig til træneren som kan tillade det, såfremt fotograferingen kun sker af dit eget barn. Fotografering og mobilbrug er ikke tilladt i omklædningsrummene.

Grundet Spektrums elektronikregler, opfordrer vi vores medlemmer til ikke at anvende elektronisk udstyr i svømmehallen. Til gengæld kan elektronisk udstyr anvendes i fællesrummet og i forhallen ved receptionen.

Tilskuerområde

Vi opfordrer forældre til at vente på deres børn i fællesrummet ved indgangen til svømmehallen. Hvis du ønsker at opholde dig i svømmehallen, uden at skulle i vandet, foregår dette på balkonen eller i området ved depoterne og indgangen til dame-omkl. Husk at have bare fødder, badesandaler eller blå overtræk på, når du bevæger dig rundt i svømmehalsområdet.

3-5 gange i løbet af sæsonen inviterer vi forældre og øvrige tilskuer med ind til træningen, så du har mulighed for at følge med i dit barns svømme-udvikling. Vi har også stor forståelse for, at I er med inde på kanten de første par uger af sæsonen. Vi opfordrer til at være stående tilskuer, med mindre du benytter de ovennævnte opholdsområder, hvor der er stole tilgængelige. På den måde er man til mindst mulig gene for trænere. Tag generelt hensyn til svømmere og trænere ved at holde afstand til vandkanten. Husk at stable stolene i tilskuerområderne igen efter brug.

Kommunikation

I tråd med ovenstående opfordrer vi også forældre til ikke at kommunikere med svømmerne eller trænerne under igangværende undervisning. Vi ser helst, at forældre er ude af syne. Det gør vi for at skabe de bedste vilkår for en lærerig og tryg undervisning, hvor medlemmer ikke er i tvivl om, hvem de skal have fokus på; trænerne!

Har I spørgsmål til trænerne, kan I være heldige at fange dem mellem hold. Ellers henvend jer til Breddechefen pr. telefon/mail eller ved tilstedeværelse på kontor eller svømmehal. Se kontaktoplysninger og kontortider ved at klikke HER.

Afbud

Som medlem i Odder Svømmeklub er vi forstående overfor, at man indimellem er nødsaget til at udeblive fra træningen. Det er derfor ikke nødvendigt at man melder afbud ved udeblivelse, medmindre det er over en længere periode.

Spørgsmål

Vi ønsker at have en tæt kontakt til forældre, børn og øvrige medlemmer. Af denne årsag vil vi med glæde svare på dine spørgsmål eller modtage ris og ros.
Hvis du har spørgsmål til undervisningen bedes du kontakte træneren under børnenes frisvømning.

Såfremt du har øvrige kommentarer eller spørgsmål, bedes du henvende dig til Breddechefen ved at klikke HER.