Forårssæsonen 2022

Vi har glædet os til at byde velkommen til en ny sæson i Odder Svømmeklub! Det ser endda ud til, at det bliver helt uden corona-restriktioner – og DET ser vi i den grad også frem til.

Ligesom i efteråret, holder vi fast i nogle af de gode hensyn, vi lærte med restriktionerne. Derfor vil der – sammen med de gængse regler i en svømmehal – være nogle tiltag, som vi opfordrer jer og hinanden til at fortsætte med. Vi håber derfor, at I vil tage jer tid til at læse nedenstående, så I er forberedte på masser af klorvand med OS.

For vores alles bedste opfordrer vi til, at vi fortsat:

• Bliver hjemme, hvis du har symptomer på corona eller influenza
  • Spritter hænder ved indgangen
  • Holder afstand
  • Kun tager NØDVENDIGE forældre (voksne) med i omklædningen. Som tommelfingerregel er det kun børn i varmtvandsbassinet, der har brug for voksen-hjælp i omklædningen. Dit barn kan ofte selv, hvis du sørger for let tøj, der er nemt at tage af/på.
  • Grundig afvaskning inden badetøjet tages på – og om igen efter toiletbesøg. Vær generelt opmærksom på god hygiejne.
  • Undgår håndtryk, krammere mv. med personer, du ikke ser dagligt.
  • Ikke efterlader ejendele på bænkene, men tager det med i tasken eller bruger skabene. Husk at spritte af og en 20’er for at låse skabet.
  • Ikke løber i svømmehallen.
  • Ikke går i vandet, før din træner har sagt GO – gælder også voksenholdene.

Forældre i svømmehallen

Ligesom både før og under corona, ønsker vi ikke forældre i hallen, når vi underviser. Mange børn har lært, at de selv kan klæde om, og det vil vi gerne opfordre til, at de fortsætter med. Vi ved, at omklædningsrummene igen bliver en flaskehals. Vi understreger derfor, at det KUN er de nødvendige forældre, som er med i omklædning (og svømmehallen generelt).

Fællesrummet til højre for indgangen er til fri afbenyttelse til jer. Her er mulighed for at kigge i sin mobil, arbejde på sin computer, spise madpakke, varme flaske i mikroovn til baby, amme mm. Hvis du er heldig er der også kaffe.

Har dit barn brug for din hjælp i omklædningen, hjælper du dit barn igennem og følger ham/hende hen til mødestedet for det hold, han/hun skal svømme på. Der vil være skilte, trænere og hjælpere i hallen til at guide jer. Når trænerne har taget imod børnene, kan du som forælder gå i fællesrummet eller løbe/gå en tur, mens vi lærer dit barn at blive som en fisk i vandet.

Vi kan sagtens forstå, at man kan have behov for at have sin forælder med de første par gange, så I sammen ser, hvor du skal svømme og hvem din træner er. Så det er helt ok! Vi håber dog, at når I som forældre kan se, at det går godt (eller træneren beder jer om at prøve at gå), så forlader i hallen og henter børnene igen et par minutter før træningen slutter.

Vær opmærksom på, at mødestedet for alle hold i varmtvandsbassinet er udenfor varmtvandsområdet (foran indgang til dame-omkl.). Der er således ingen adgang for forældre, der ikke skal i vandet, inde i varmtvandsområdet. Der er fortsat også kun plads til to babyer + forældre, som klæder om inde i varmtvandsområdet. Er I tilmeldt Ekstra forælder i vandet, er du selvfølgelig velkommen.

Hvorfor ønsker vi ikke forældre i svømmehallen, mens vi underviser? Fordi det sikrer, at trænerne har børnenes opmærksomhed – og omvendt. Vi oplever nemlig, at trænere og børn er mere koncentrerede, når mor/far ikke sidder på kanten under undervisningen. Det skaber således et bedre læringsmiljø for både svømmere og trænere. Vi inviterer jer til gengæld ind i hallen et par gange i løbet af sæsonen, så I kan følge med i jeres børns svømmeudvikling.

Mini Aqua Camp i vinterferien og påsken

Vi har stadig få ledige pladser på vores Mini Aqua Camp mandag-onsdag i vinterferien (uge 7), så skynd dig ind at tilmelde dit barn eller barnebarn HER – han/hun behøver ikke være medlem.

Hvis I ikke når at få en plads, kan I heldigvis se frem til, at vi kører endnu en camp mandag-onsdag i påskeferien.

Bemærk: Almindelig holdundervisning er aflyst i vinterferien og påskeferien samt på øvrige helligdage, hvor skolerne holder ferie. Derudover er svømning aflyst fredag-søndag d. 18-20. marts pga. vores eget Spektrum Odder Cup.

Nyt hold til voksne

Vil du (og din familie) være klar til en sommer i og på vandet? Måske du skal prøve kajak, SUP eller åbent vand svømning, men føler dig ikke helt klar til at begive dig ud på det åbne vand. Det kan også være, du skal til livredderprøve eller tage kajak- eller kanobevis.

Til dig tilbyder vi holdet; Livredning og åbent vand, hvor du kan træne op til netop det! Tjek det ud via linket, tilmeld dig eller kom til prøvetræning i aften kl. 20.15-21.00.

Husk vi også har mange andre vandtilbud til voksne – dem kan du læse mere om HER.

Vi ses!

Det var det vigtigste for nu, mange tak for at du læste med! Har du spørgsmål, så svar denne mail eller skriv til undertegnede på kontakt@oddersvoem.dk

Vi ses på kanten!

På vegne af bestyrelsen og personalet i Odder Svømmeklub