Her finder du alt, hvad du har brug for at vide om AquaCamps hos Odder Svømmeklub!

Flere Rema 1000 Aqua Camps bliver hvert år afholdt over hele landet i samarbejde med SvømDanmark – og det gør de også i Odder Svømmeklub!

Aktuelle Aqua Camps

Næste Aqua Camp er vores tre-dages Mini Aqua Camp mandag-onsdag i vinterferien (uge 7).

Når vi åbner tilmelding, finder du det under Event

Hvornår?

Vores mest populære camps forløber i sommerferieugerne, oftest uge 26, 27 og 31, men det kan variere fra år til år), alt efter hvornår skolerne ligger deres sommerferie. På en Aqua Camp i en af sommerferieugerne, er man af sted i 5 dage, mandag-fredag i tidsrummet 08.00-15.00.

Pris for deltagelse på 5-dages Aqua Camp: 999 kr.

I skolernes mindre ferier (vinterferien, påskeferien og efterårsferien) tilbyder vi Mini Aqua Camp, som er en 3-dages camp fra mandag-onsdag også i tidsrummet 08.00-15.00.

Pris for deltagelse på 3-dages Mini Aqua Camp: 599 kr.

Hvad?

Som ”Aqua Camper” hos Odder Svømmeklub kan man forvente en fed svømmelejr spækket med sjove, kreative og udfordrende lege og aktiviteter både i vand og på land. Vi begynder morgenen med en tur i vandet, inden vi fortsætter på land efter en frugtpause sponsoreret af Rema 1000. Alt efter årstiden, foregår aktiviteterne på land hovedsageligt udenfor. Når vi så har bevæget os trætte og sultne, er det tid til at spise egne medbragte madpakker. Efter frokost er det tid til en tur i vandet igen, inden vi slutter dagen af med kreative aktiviteter alt efter årstiden og temaet. På dette tidspunkt har klokken efterhånden slået 15.00, og det er tid til afhentning.

Alle Aqua Camp deltagere modtager en ”Vi glæder os til at se dig”-mail med informationer som bl.a. vigtige tidspunkter og pakkeliste inden Campen løber af stablen mandag morgen.

Hvem?

Aqua Camp konceptet er målrettet 7-12-årige børn, der elsker vand!

Du behøver IKKE at være medlem for at deltage. Du kan sagtens deltage på Aqua Camp hos OS, selvom du ikke er/har været tilmeldt et ugentligt hold. Det kræver bare du opretter en profil i vores system her på hjemmesiden.

Vi har fokus på sjove aktiviteter, hvor du gennem organiseret leg lærer forskellige færdigheder i vandet. Livredningsøvelser er eksempelvis altid på programmet, så deltagerne også er rustet til at begå sig ved stranden. Du får ikke decideret svømmeundervisning og lærer ikke at blive verdensmester i crawl, så du kan ikke deltage som helt nybegynder i vand. Vi forventer at du kan holde dig ovenvande f.eks. ved hundsvømning på dybt vand og kan springe i fra kanten og selv komme ind til kanten igen (se i øvrigt herunder).

Krav til dig som ”Aqua Camper”:

Du skal kunne begå dig alene på dybt vand.

Dette skyldes bl.a. at vi om eftermiddagen kun har konkurrencebassinet til rådighed og her er 2 meter dybt over det hele.

Vi har selvfølgelig hjælpemidler som spaghettier og plader til rådighed. Men INGEN badevinger eller bælte, som også gælder for den normale holdundervisning i hverdagene.

Du skal kunne holde styr på eget udstyr i omklædning, svømmehal og opholdsrum.

Vi hjælper selvfølgelig deltagerne med at huske tingene, når vi går fra det ene lokale til det andet, men det er en god ide at have fokus på at lære omklædning og at huske sine ting (svømmebriller, håndklæde, t-shirt, badetøj etc.) op til campen.

Er du i tvivl om, hvorvidt Aqua Camp er noget for dig eller dit barn? Så tag kontakt til OS via følgende og hør mere om dine muligheder:

Telefonnummer: 71 75 70 23

Mail: kontakt@oddersvoem.dk